Dynamisk duo skifter roller i GSV

Dan O. Vorsholt har været CEO for GSV siden 2008, men nu træder han op som Næstformand for bestyrelsen. Ny CEO for GSV bliver Frank Olesen, som de seneste fem år har være COO og kender GSV og driften indgående.

GSV er i dag Danmarks største materieludlejer med en omsætning på 1,5 milliard kr. Vi er gået fra 375 til 550 kollegaer på 22 lokationer på tværs af Danmark og vi har stadig ambitioner om at blive større og komme endnu tættere på vores kunder i Danmark.

Udviklingen har været et tæt parløb mellem Dan O. Vorholt og Frank Olesen, og den afgående CEO betegner selv parløbet med Frank Olesen, som én af grundene til GSVs positive udvikling de seneste år – og som kulminerede sidste år med salget til KILOUTOU. Selv ser Dan O. Vorsholt frem til at bruge mere tid med GSV’s kunder, engagere sig yderligere i industrien og bevare førerposition på den digitale- og bæredygtige udvikling i byggebranchen. Om den nye CEO siger han:

”I Frank får vi en ny CEO, som kender opgaven og driften i detaljen, som ser mennesker før maskiner og som leder, har han en personlighed og ledelsesstil, der får os til at løfte i flok. Det ved vi bliver afgørende, hvis vi skal indfri vores vækstambitioner. Frank og jeg fortsætter uden tvivl med at have et tæt makkerskab, men jeg ser også frem til min nye rolle, hvor jeg igen kan komme tættere på vores kunder og partnere i industrien,” siger Dan O. Vorsholt.

CEO Frank Olesen, lægger vægt på det gode samarbejde:

”I takt med at vi de seneste år har købt op i Danmark og er blevet en del af en europæisk familie, har jeg de seneste år overtaget mere fra Dan på den daglige ledelse. Jeg kender opgaven, men jeg ved også, hvad vi skal gøre mere af for at indfri vores ret ambitiøse vækstmål. Vi vil fortsætte vores markante vækst de næste fem år, endda i et marked som ser sværere ud end de fem forrige, men vi skal gøre det ved at bruge vores unikke bredde sammen med vores kunder, og forstærke vores indsats med KILOUTOU i ryggen på det danske marked – til gavn for vores kunder, men også helt nødvendigt i vores vækstplaner,” siger Frank Olesen.